Visszapillantó

Még a tanév szorgalmi időszakának végén történt:

Kiváló hajnóczysok jutalomkirándulása Nagyszalontára

a Rákóczi Szövetség Rendhagyó Diákutaztatási Programjának pályázata keretében

Résztvevők: a Hajnóczy József Gimnázium, Humán Szakgimnázium és Kollégium jutalmazott diákjai, négy kísérőtanárral: Beke Lászlóné Bakos Erzsébet, Kissné Fehér Edit, Rácz Tünde Anna, Széles Tamás. Szervezőtanár: Molnár Katalin

Úticél:

Nagyszalonta (Románia): Arany János Elméleti Líceum, Nagyszalontai Református Egyházközség Temploma, Arany János Emlékmúzeum és a Gyulai Vár, Gyula

Utazás időpontja: 2023. 06. 01.

Utazás módja: bérelt autóbusz

A Nemzeti Összetartozás Napja alkalmából a legkiválóbb hajnóczys versenyzőkkel, közösségi munkában jeleskedőkkel egy országhatárt átlépve utaztunk Nagyszalontára, hogy a Rákóczi Szövetség Rendhagyó Diákutaztatási Programjának támogatásával találkozhassunk az Arany János Elméleti Líceum diákjaival, és csatlakozhassunk a Kárpát-medencében együtt ünneplő sokezer fiatalhoz. A tanulmányi, sport- és művészeti versenyeken jeleskedő tanulóinkat ezzel a kirándulással is tudtuk jutalmazni, a Rákóczi Szövetség és több helyi vállalkozó és szülő támogatásával.

“Nézd a szemeimet minden kiderül, kár mondani már

A magyarság szívbe menekül úgy is jót talál, úgy is jót talál.” – zengett a jól ismert dal diákjaink előadásában a líceum előtti szoborparkban.

Kirándulásunk során rendhagyó irodalom és osztályfőnöki óra keretében erősítettük diákjainkban a nemzeti összetartozás érzését együtt az Arany János Elméleti Líceum tanulóival és Domján Laura tanárnővel. A maradandó emlékekkel teli nap eseményeire így emlékeznek vissza kiváló hajnóczysaink:

„Alig kétórás autóbuszozás után Arany János szülőhelyére érkeztünk, és először a református templomot pillantottuk meg, ahol már vártak ránk szíves vendéglátóink. Betekinthettünk az impozáns épületbe, ahol egy részletes kiselőadást is hallhattunk a templom, a harangok és az orgona történetéről és az intézményegyüttes kulturális jelentőségéről.”

Majd átsétáltunk a templom melletti szoborparkba, ott a nagyszalontai diákokkal közösen elénekeltük a ’Kézfogás’ című dalt, és megkoszorúztuk Arany János szobrát.

A következő állomásunk az Arany János Emlékmúzeum volt a Csonka Toronyban, melynek tetejéről pazar kilátás nyílik a környékre. A kedves tárlatvezetőnknek köszönhetően sokat megtudhattunk a torony múltjáról és Arany János életéről, miközben megcsodáltuk az emlékmúzeumban kiállított műtárgyakat. Különösen tetszett, hogy interaktív módon is új ismeretekhez jutottunk a kihúzható fiókokban rejlő anyagok tanulmányozásával.

A központhoz nagyon közel volt az Arany János Emlékház. Így még a délutáni szabadprogram előtt az Arany-portára, a legnagyobb magyar epikus költő szülőhelyére látogattunk. Ezt követően sokat sétáltunk a központban, a hangulatos utcákon, és megkóstolhattuk a helyi finomságokat is.

A délután további részét már Magyarországon töltöttük, ahol megtekinthettük a gyulai várat. Az állandó kiállításon sok érdekességet tudhattunk meg a korról, a vár történetéről, és alkalmunk nyílt megszemlélni a korabeli eszközöket, fegyvereket is, a vár tetejéről pedig csodás kilátás nyílt a városra, a Fehér-Körösre és az Almásy-kastélyra. Mindannyian nagyon kellemesen töltöttük ezt a napot.

Utazásunk alatt az időjárással is szerencsénk volt: a nap folyamán ragyogó napsütésben töltődhettünk fel pozitív energiákkal és életkedvvel. Nagyszerű élményekkel gazdagodva, és a Kárpát-medencei magyarság összetartozását megerősítő érzésekkel tértünk haza.”

A tervezett programjainkat maradéktalanul sikerült megvalósítanunk a nap során. Köszönet a Rákóczi Szövetségnek az utazási lehetőségért és a maradandó élményekért, valamint a Hajnóczy József Gimnázium és Szakközépiskola Diákjaiért Alapítványnak, illetve a Tiszaföldvári Vállalkozók Egyesületének, a Csüllög és Társa Kft-nek és a FitMed System Kft-nek a további támogatásért, továbbá Tábori László egyéni vállalkozónak a biztonságos személyszállításért.